Dopravná infraštruktúra na Slovensku je v rozklade. A zodpovední sú všetci politici minimálne za posledné tri dekády.
Keď odborníci po dlhé roky upozorňovali na následky tunelovania verejných finančných prostriedkov nielen po stránke dôveryhodnosti pre partnerov v civilizovanom zahraničí, ale aj samotnej bezpečnosti dopravy do budúcnosti, stretli sa s ignoráciou politikov, či dokonca opätovne obviňovania zo šírenia neprávd, až poplašných správ.
Problémom je, že budúcnosť je dnes. Žiaľ…
Vidiac fotografie z vykolajeného nákladného vlaku za železničnou stanicou v Galante v odbočke na Sereď / Trnavu je jasné, že trať má (ako nakoniec väčšina na Slovensku) najlepšie obdobie za sebou. Popraskané drevené podvaly napovedajú vek trate.
Od dnes cestujúcich čakajú znovu komplikácie pri ceste vlakom zo Serede do Galanty, ale aj do Trnavy. Meškania, straty času a následné problémy žiakov v škole, zamestnaných ľudí v práci.
Železnice a služby za peniaze poskytované cestujúcim, kritizujeme dlhodobo. Žiadali sme si informácie o výške odmien vyplatených manažmentu štátnej organizácie – nepochodili sme. Že GDPR. My si ale myslíme, že skôr by pravdivé informácie vyvolali pohoršenie cestujúcich platiacich za prepravu vlakmi s nefungujúcou klimatizáciou, v zlom technickom stave a s meškaniami, s ktorými cestujúci musia rátať už pri plánovaní cesty. A samozrejme, aj u zamestnancov, ktorí fungovanie železničnej dopravy svojou odbornosťou a možno u niektorých ešte aj zvyškami hrdosti na povolanie, vlastne držia pohromade.
Takže teda cestujúci dochádzajúci do práce z mesta s takmer rok odstaveným mostom, sa pripravte na ďalšie komplikácie.
Už od zajtra.