A stačí sa pohrabať v súkromnom archíve autora (teraz archív Múzea totality) a nazrieť do novinových výstrižkov z predrevolučnej doby a krátko porevolučného obdobia.
Denník PRAVDA niekedy v roku 1988 – 89 uverejnil článok pod titulom „Po Váhu do Serede – kedy, Ako? Vodná cesta ešte zarúbaná.“
V článku sa návratnosť investícií na splavnenie Váhu predpokladala na 16 rokov a ekonomická životnosť diela 55 rokov. Životnosť technická samozrejme výrazne dlhšia.
Po splavnenom Váhu bola predpokladaná preprava tovarov do Dusla Šaľa, ale hlavne Niklovej huti v Seredi.
Ak by bolo dielo urobené, zo Seredeby sa po vodnej ceste dalo dostať nielen do Čierneho, ale aj Severného mora a vlastne do celého sveta.
V článku autor František Buda píše, že ak sa nájde miliarda Kčs, prvá loď by v Seredi zakotvila už v roku 1995.
Ako vieme, splavnenie Váhu po Sereď zostalo snom snívaným generáciami našich predkov a ak nebude skutočne spoločenská objednávka na tento druh dopravy, snom aj zostane.