Vie ale volič už počas volieb, kto je kto, aké má vlastnosti, charakter, ako sa vo funkcii (pri moci) bude správať a čo s ním moc urobí? Záujem o veci verejné v demokracii nesmie končiť volebným dňom a prečítaním si výsledkov volieb. Ak sa následne o volených zástupcov občan prestane zaujímať, ak ich správanie a konanie pri správe vecí verejných zostane bez občianskej kontroly, môžu (a podľa skúseností sa to aj stane) u niektorých ľudí dosadených do verejných funkcií nastať výrazné zmeny. Funkcia a moc totiž odhaľuje vnútro a charakter človeka. Zvolený zástupca občanov by mal mať vysoký morálny kredit a mal by v konaní byť voči všetkým občanom férový a jeho konanie by malo byť predvídateľné. A znovu – nie u všetkých to tak aj je. No a pri niektorých z nich potom stačí obhliadnutie sa do minulosti, pripomenutie si ich konania, výrokov či verejných vyhlásení a občan sa môže prekvapiť, alebo dokonca byť zhrozený. Hodnotiac konanie a výroky voleného zástupcu v čase, je človekom „viacerých tvárí“ poslanec OZ v Šintave Ján Kavoň. Veď si jeho výroky pozrite sami… https://www.youtube.com/watch?v=h8DW-t_u1OQ Aké praktiky sa v obci Šintava snaží zavádzať poslanec a verejný činiteľ Kavoň? Aké materiály zbiera na iných poslancov? Sleduje ich, ak áno, s akým úmyslom? Nie je takéto konanie poslanca Kavoňa nebezpečné a nemôže sa javiť ako vydieranie a nie je dokonca nezákonné? Správa vecí verejných sa na Slovensku práve vďaka takýmto ľuďom vo funkciách dostáva do stavu, kedy samospráve, funkcionárom a „politikom“ nedôveruje stále viac ľudí. Vo vysokej, ale aj v tej najnižšej, komunálnej politike. Jednoducho všade tam, kde sa volení zástupcovia takpovediac „vymknú z pod kontroly“ a začnú namiesto obhajoby verejného záujmu, robiť si nejakú pofidérnu „svoju“ politiku. Ale o tom až nabudúce…]]>