A rovnako nebudú už riskovať ani úraz poťažne život chodcov. Chce to len rozmýšľať, prípadne sa zaujímať o to, ako bezpečnosť chodcov pri rekonštrukciách riešia v zahraničí. Nie, nepoučili sa. Pravdepodobne znovu nie je žiaden poslanec, prednosta ani primátor a ich manželka či dieťa, ktoré by bolo odkázané chodiť po blate, rozkopanom chodníku, alebo kočík s dieťaťom tlačiť po najfrekventovanejšej ceste v meste, ktorou tentokrát výjazd na rýchlostnú komunikáciu R1 v smere na Trnavu, Trenčín a Bratislavu nepochybne je. Posledné dva týždne prebieha pripájanie Sociálnych bytov mesta Sereď na verejnú kanalizáciu (áno, tu a teraz v roku 2021), čo si vyžiadalo rozkopanie chodníka a počas stavebných prác aj jeho blokovanie stavebnými mechanizmami. Ako tento stav pre bezpečnosť chodcov (NE)vyriešili kompetentní? Výkop na chodníku ohradili, čím po chodníku zamedzili prechádzanie chodcov úplne. Všetci chodci, ako aj už spomenuté mamičky s kočíkmi počas doby rekonštrukcie museli snáď len meter široký výkop ohradený z oboch strán obchádzať po ceste a to sa ešte aj veľa krát vyhýbať odstaveným autám pred mestskou nehnuteľnosťou Sociálnych bytov. A pritom stačilo obyčajné, jednoduché a lacné premostenie výkopu. Pre neznalých situácie, počas dňa je pre hustotu premávky a spôsob jazdy väčšiny vodičov problémom do tejto cesty vycúvať autom. To však vedia všetci, okrem ľudí na úrade. Prečo je tomu tak? Skutočne sa nedočkáme rozmýšľajúcich volených zástupcov a úradníkov? Fakt je treba nešťastie, aby veci boli menené? Poznámka na záver pre neznalých pomerov – Trnavská ulica má chodník len po jednej strane a tak obídenie výkopu po inom chodníku možné skutočne nebolo.]]>